نوشته شده توسط : amir h033ein

با عرض سلام به دوستان رپ باز این وبلاگ یک نویسنده برای جمع آوری تکست ها بیشتر میخواد هر کی پایه هست بگه

تکست جدید |تکست رپکن ها| عکس رپکن ها| بیوگرافی رپکن ها | تکست رپ تکست متن اهنگ رپ تکست های صادق تکست آهنگ های آلبوم اور دوز آلبوم اور دوز آهنگ جدید رپ رپلش رپ فارس اخبار رپ خبر های رپ موزیک ویدیو جدید یاس به نام مسافر موزیک ویدیو جدید یاس پیشرو تکست های هیچکس صادق حصین تکست های حصین رپ فارس تکست جدید بروز تکست

:: برچسب‌ها: وبلاگ رپ تکست , تکست رپ ,
:: بازدید از این مطلب : 1165
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1393 |
نظرات ()
نوشته شده توسط : amir h033ein

!!!

شعر در تعریف همون جمله های زبان فارسی هست با این تفاوت که در اشعار می تونه جای عناصر جمله مثل فعل و فاعل و .. عوض بشه.و همچنین شعر وزن خاص و محسوسی داره و از کلمات هماهنگ و هم صوت در انتهای هر مصراع استفاده میشه و برای بیان موضوع اجتماعی،سیاسی،نظامی و فرهنگی و مسائل اعتراض آمیز و .. استفاده میشه!

ولی شر چیه؟!! شر در واقع همون شعره با این تفاوت که حرف "ع" رو نداره!و حرف "ع" ابتدای کلمه "عزت" هست!

این حرفی که زدم بعنی چی؟!!

می دونین که عزت یک متن رو مفهوم و معنی اون رقم می زنه.پس اگه شما شعری بگین که مفهوم خاص و تاثیرگذاری نداشته باشه در واقع شعر نگفتین بلکه شر گفتین.

از هر دو نوع متن هم در رپ فارس استفاده میشه و در هر دو نوع سبک متن هم میشه از فحش استفاده کرد.ولی در شعر کمتره!

با این توضیح که اگه شما شعری بگین که عزت داشته باشه هیچ وقت اونو به مسخره نمی گیرن و یا ضدش نمی خونن!

در واقع کسی که شر میگه یعنی آماده هرگونه عکس العمل از مخاطب خواهد بود.

من اصلا نمی خوام ارزش شر گفتن رو بیارم پایین.چون هم خودم چندتا از آهنگام اینجوریه.هم خیلی از دوستان دیگه.فقط دارم مقایسه می کنم!

برای مثال چند بیتی رو از هر دو سبک انتخاب می کنم که منظور رو بفهمین:

اگه با سامان ویلی تیریپ کل داری

پس داری به جهنم بلیط مجانی

حواستون باشه دفعه بعد که قصه می گین

تو قصه هاتون نباشه دیگه اسم ویلی

"این 2 بیت نمونه بارز از شر در ادبیات رپ فارس هست.که زدبازی واقعا در این سبک استاده!

البته شر هم مفهوم داره.ولی از نظر بار مفهومی نسبت به شعر در درجه پایین تری قرار گرفته!"

اگه الآن گربه ست یه زمانی ببر بوده

به چه هیبتی این ببر از غرب تا شرق بوده

بیا با هم به این گربه قدرت بدیم

به رسیدن به صدر جدول سرعت بدیم

"این دو بیت هم نمونه ای شعر در رپ فارس که از هیچ کس هست و مفهوم خاص و منسجمی رو دنبال می کنه.

چه مفهومی؟ همبستگی..اتحاد و یه تشبیه خیلی قشنگ هم به کار برده.

در واقع فرق بین رپرها در همین اشعاره.

اگه دوس دارین مشهور شید سعی کنید اشعارتون رو قوی کنید.البته به نظر من.

کلا در شعر کسی که حرف نو می زنه همیشه کارش می گیره.لابد می پرسین خوب چه جوری حرف نو بزنیم؟!

این مسئله ایه که خیلی از رپر ها دنبالش هستن.یعنی کلماتی که به عنوان هر عنصری در متنتون به کار می برین کلماتی باشن که در اشعار بقیه نشنیدین!

مخصوصا در قافیه هاتون خیلی دقت کنید.البته در مورد چگونگی قافیه پردازی هم به شما صحبت می کنم در دروس آینده.

درس دوم: چگونه شعرمان را شروع کنیم؟

خب در درس قبل با تفاوتهای شعر و شر در رپ فارسی آشنا شدیم و این ستون شاعری در رپ فارسی هست.

اما بشنوید از بقیه ماجرا...

مشکل خیلی از رپر ها اینه که نمی دونن چه جوری باید شعرشون رو شروع کنن.بعد از کلی فکر کردن به این نتیجه می رسن که نمی تونن شعر بگن و از اونجایی که رپ رو خیلی دوس دارن( یا بهتره بگیم شهرت و خیلی دوست دارن) حاظر به ترک اون نیستن.بنابراین میدن تا کسای دیگه واسشون شعر بگن و خلاصه یه پولی هم اینجوری خرج می کنن.که اون کسایی که شاعرن هم حسابی می تیغن طرفو..کاریه که خودمم کردم و حقیقت محضه.تعارفم نداریم!

ولی این که به این مشکل دچار نشین کار سختیه:

در کار فوق حرفه ای رپ..مثلا در آمریکا یا لهستان رپرها ابتدا بر طبق یک ریتم ساختگی در ذهنشون شعری رو می گن..البته این شعر بعد ها خیلی تغییر می کنه.ولی درون مایه شعری عوض نمیشه.بعد از اینکه شعرشون رو گفتن به آهنگساز سفارش ملودی میدن که با مضمون شعرشون همخونی داشته باشه.که این همخونی بسیار بسیار مهمه.که خیلیا دقت نمی کنن.

اما در کار رپ فارس که هنوز به صورت فوق حرفه ای در نیومده آهنگساز رپ درست حسابی و حرفه ای نداریم.

شاید ساختن کارهای پاپ خیلی ساده باشه..یا مثلا کارهای تکنو.ولی کار رپ علی رغم عرف عمومی سخت تره.

ازین رو در رپ فارس معمولا آهنگهایی رو می سازن یا از اینترنت دانلود می کنن و بعد روی آهنگ شعر می گن.

البته به تازه کارهای گرامی پیشنهاد می کنم که سعی کنن برای شروع بدون آهنگ شعر بگن که قدرتشون بالاتر بره!

بگذریم..

خلاصه این ریختیه..ولی به یه چیز باید به شدت توجه داشت.و اون چیز همونیه که در بالا هم گفتم.همخونی با آهنگ!

هیچ وقت شما روی یه آهنگی که خیلی خشن و تنده و ریتم وحشی داره نمی تونی شعری بگی از مضامینی مثل عشق،مادر و یا خدا و عرفان و ...

و بر عکس هیچ وقت هم شما روی یک کاری که با پیانو یا گیتار کلاسیک ساخته شده و خیلی ملایم هست نمی تونی شعری با مضمون شاخ بازی یا پارتی و از این قبیل بگی...

البته شدنش که میشه ولی بهتر و قوی تر اینه که ریتم همخونی مناسبی داشته باشه!

بنابراین برای شروع شعر باید مراحل زیر رو رعایت کنیم:

1-آهنگی که در دست دارین رو به دقت گوش کنین.سعی کنین همه زیر و بم آهنگ رو بفهمین.بعضی آهنگها با آدم حرف می زنن.

2-با توجه به سبک آهنگ یک یا چندین عنوان به ذهنتون خواهد رسید.سعی کنین عنوانی رو انتخاب کنید که نوترین باشه و کمتر ازش بحث شده باشه.چون عناوینی که نو باشند گیرایی بیشتری دارن.مخصوصا من مسائل روز رو خیلی پیشنهاد می کنم.کاری که "یاس" در آهنگ "سی دی رو بشکن" کرد و در شبکه های ماهواره ای هم حتی پخش شد!

3-ببینین چی می خواین بگین!!حرفتون چیه.درمورد این عنوانی که انتخاب کردین چه حرفایی دارین و چه اهدافی رو دنبال می کنین.در واقع ببینین از چه موضوعی میخواین به چی برسین؟!

بذارین ساده تر بگم..با یه مثال..

مثلا اگه می خواین از مادر حرف بزنین توجه کنید که میخواین مادر رو چگونه توصیف کنین و در نهایت نتیجه حرفاتون چی خواهد بود.

بعد از طی مراحل بالا بر اساس هنر و خلاقیت خودتون یا بهتره بگم استعداد رپ در وجودتون شعرتون رو بنویسین.

سعی کنین شعرتون یکی دو بیتی مقدمه داشته باشه که کار رو بسیار قدرتمند جلوه میده.

در شعر از تشبیه ها زیاد استفاده کنین که خفن جواب میده!

بر اساس قسمتهای آهنگ و زمان بندی Vers ها شعرتون رو تنظیم کنید و سعی کنید در هر قسمت یا به نتیجه خاصی برسید و یا مخاطب رو تشنه بقیه حرفتون بکنین.

برای مثال این دو بیت رو از رضا پیشرو انتخاب کردم در ورژن اول آهنگ "رقص اندام" که رضا مخاطب رو تشنه بقیه آهنگ می کنه!! :

اوناییه که عشق دود دارن برن توی حیاط

چون دوس دارم عطرو حس کنم از روی لبات

اگه نشستین بلند شین واسه ما بزنین دست

بعد که زدین بشینین چون ورس سوم هم هست

در واقع رضا با این تیکه قصد داره مخاطب رو به قسمت سوم آهنگ دعوت کنه که حرفای جالب تری منتظرشه!

ویا این شعر از خودم در آهنگ "درد دل" که آخر قسمت اول رو به یک نتیجه ای رسوندم!

چرا تو جوونی زینت بخش دستام رد قمه ست

چرا عبادت می کنم تا که بشه سد هوس

همه حرفامو خلاصه می کنم تو یه جمله

بهرام زنده ست چون در آسمون قفله

لازم به ذکره که مثال 1 نمونه ای از شر در رپ فارس هست.و مثال 2 نمونه شعری در رپ فارسی.که نمونه اول از جمله کار های مشهور در رپ فارس هست.

خب..بعد از اینکه شعر و با رعایت مراحل فوق گفتین 3 4 دور شعرتون رو با آهنگ بخونین.

دلیل این کار اینه که وقتی کل شعر رو یه تیکه می خونین نقاطی که شعر احتمالا از انسجام کافی برخوردار نیست یا بی ربط جلوه می کنه رو تصحیح می کنین.و همچنین باعث میشه که شعرتون رو آهنگ جا بیافته و وقت ضبط مشکل نداشته باشین.

شعر رو که خوندین و تصحیح کردین کار تمومه.می تونین با تمرین بیشتر (اگه تمایل داشتین) زیر و بم شعر رو هم روی آهنگ در بیارین.یعنی مثلا بفهمین که کجای آهنگ رو باید چه ریختی خوند.که این مسئله بسیار به قدرت کارتون کمک می کنه.

اما رپ هم مثل هندسه تحلیلی یا فیزیک هالیدی حالتهای خاص داره!!

منظورم چیه؟

خیلی وقتا واسه خودم پیش میاد که دارم تو خیابون ول می گردم و یه اشعاری رو زمزمه می کنم.کاملا فالبداهه!

این کار رو کسایی بیشتر می کنن که زندگی شون با رپ آمیخته شده و همیشه در حال شعر گفتن هستن.

این رو به شما توصیه می کنم..خیلی از آهنگهای من شعراشون در خیابون گفته شدن!!یا در مواقع بیکاری.

سعی کنین تو ذهنتون مدام شعر بگین.حتی شده دری وری هم بگین اشکالی نداره.این باعث میشه یه هو به قافیه های نو و جالبی برسین.در مورد قافیه مفصل در درس آینده صحبت می کنیم.خلاصه بعد از اینکه شعری رو دراوردین که مضمونی به ذهنتون میرسه و بعد می تونین واسش آهنگ بسازین یا دانلود کنین.آهنگی مرتبط با درون مایه شعرتون!

اما حالت خاص دوم اشعار فری استایل یا همون سبک آزاد هست!این سبک در حووزه شر در رپ فارس جا می گیره.در واقع اوج شرو ور گویی ها در رپ فری استایل هست.برای فری استایل گفتن باید اهلیت داشت!یعنی باید اهلش باشید.چارتا اصطلاح در کل کلهای روزانه تون بلد باشین و به کسی اعتراض کنین.البته که این اصل فری استایل هست.بگذریم ازینکه اینروزا فری استایل مضامین خوبه دیگه رو در بر میگیره..ولی اصلش این بوده!

نکته دیگه ای که دوس دارم بگم غرب زده گیه!سعی کنین در شعرهاتون لغات فرنگی اصلا به کار نبرین.چرا؟چون به نظر من کلاس کار رپ فارسی به فارسی بودنشه.البته خیلی کلمات دخیل هستن که در زبان ما رایج شدن و در گفت و گوی روزمره مون استفاده میشن.مثل بیس یا بیت یا تکست و یا آمپ و ... که استفاده ازین ها اشکالی نداره.چون جا افتادن.ولی استفاده از کلماتی که استفاده نمیشن در زبان روزمره مون به نظر من شکل جالبی نداره.من به شخصه حتی با رپ هایی که دو زبانه خوانده میشن حال نمی کنم.هر چند خیلیا رپ فارس رو نشئت گرفته از غربزدگی می دونن به خاطر سبک پوشش ما که ایشالله بعدا بحث می کنیم.

مسئله دیگه ای که من با مدیر سایت هم مطرح کردم این "مرد" گفتناس که به نظر من باز هم شکل جالبی نداره.از نظر شخصیه بنده این یه جور تقلید کورکورانه ست.مثلا اگه غربیها میگن " Hi Bra" یا "Hi Brother" ما هم میگیم" سلام داداش" !!! . ولی اگه اونا می گن "Hey Man" یا "Hey U" ما نمی تونیم از جملاتی مثل "سلام مرد" یا " هی تو" استفاده کنیم.چون در زبان روزمره ما رایج نیست.ما در زبان روزمره مون میگیم "هی پسر" یا به جای "Hey U" می گیم "هی یابو" ( !!! ) یا چیزای دیگه.!

اینکه این حرفها رو ترد کنیم به اصلالت رپ فارس کمک خواهد کرد.(امیدوارم کسی دلگیر نشده باشه)

شاید به نظرتون این بهتر بود که درس دوم رو در مورد قافیه مطرح می کردم.ولی من این مورد رو مهمتر می دونستم.اول اسکلت رو میزنن و بعد روش کار می کنن.درسته؟

امیدوارم این درس هم مورد توجهتون قرار گرفته باشه و امیدوارم که شاهد اشعار قوی تر از نسل رپ باشیم.

درس سوم: قافیه پردازی

این درس مشکل ترین و در عین حال جذاب ترین بخش شاعری هست.

قافیه های خوشگل و تک همیشه با استقبال عظیم روبه رو میشن و این کارتون رو بترکون می کنه!

این درس واسه این سخته که 98% خلاقیت و استعداد شماست!

و اما:

در کل قافیه ها در ادبیات رپ به دو گروه کلی تقسیم میشن:

1- قافیه های ساده 2-قافیه های پیشرفته

1-قافیه های ساده: این مورد که شناخته شده هست برای همه.تو شعراتون دیدم که زیاد استفاده می کنین ولی باید بدونین که این سبک از قافیه ها اشباع شدنو باید علم رپ خودتون رو به روز کنین!

چند مورد قافیه ساده براتون مثال می زنم.ولی باید نسل قافیه رو اول بگم.

**نسل قافیه: نسل قافیه یعنی صدا و آهنگ نهایی در واژه ها که اونا رو به هم دیگه پیوند میده و قافیه میسازه!

نفهمیدی؟

باشه...الآن با مثال میگم:

بیت زیر رو از خودم انتخاب کردم که می تونین مطلب رو بفهمین:

چرا آبرو ملعبه میشه کف دست مردم چرا بعضیا محروم میشن از عطر خوش گندم

در این بیت که از آهنگ "درد دل" خودم انتخاب کردم قافیه این واژه ها هستن: مردم و گندم

مثلا نسل این قافیه ها صدای " اٌم" هست! که در پایان هر واژه به گوش میرسه!

اما چند مورد قافیه ساده.

مثلا از نسل "ان" : خفن-وطن-کفن-بدن و ...

به نمونه های ذکر شده و مشابه اینها قافیه های ساده می گن.اما برای قدرت شعر و ایجاد لذت در مخاطب باید فکرمون رو باز کنیم.

به همین دلیل گروههای رپ خون قافیه جدیدی رو بنا کردن به نام:

2- قافیه های پیشرفته: سخت ترین و در عین حال جذاب ترین بخش در قافیه هاست.

هر چی زحمت بکشی پاش ارزش داره.

اما تنها راه اینکه بخواین قافیه پیشرفته بگین خلاقیت و استعداد خود شماست!

ولی من واسه کمک به استارت زدنتون می خوام چند تا راه بهتون نشون بدم که بتونین قافیه های پیشرفته بسازین..به موارد زیر در شعرتون دقت کنید:

1- درنگ و تکیه واژه ها

2- حروف هم صدا و هم لحن

3- سبک خوندن

4- تعویض جای عناصر جمله

5- استفاده از ضمایر

6- قافیه های چندگانه

این 6مورد رو علی الحساب گفتم که یه استارتی زده باشم براتون.اما چون اینجا مخاطب من گسترده هست می خوام تک تک موارد فوق رو براتون توضیح بدم که دوستان تازه کار یا ضعیف کاملا متوجه بشن:

1-درنگ و تکیه واژه ها: تمام واژه های ادبیات فارسی روی یکی از سیلاب هاشون (هجا یا بخش) تکیه یا درنگ دارند یا به صورتی مشدد خونده میشن.مثلا کلمه "دقت" روی "ق" مشدد خونده میشه.تشدید معمولا قافیه های زیبایی می سازه.ازش می تونین خیلی استفاده کنین!در بیت زیر باز از خودم در آهنگ "پروردگار" از این سبک قافیه ساختم!(ببخشید اگه خیلی از خودم مثال می زنم.آخه نمونه ای در اشعار رپرها پیدا نکردم!)

گفتم بودن تو این دنیا واسم خفت داره گفتی زود قضاوت نکن همش حکمت داره

 

اینجا "خفت" و "حکمت" قافیه می سازن.البته در این بیت قافیه تقریبا ساده ست ولی از چند راه فوق الذکر استفاده کردم.که به نوبت توضیح میدم.

در این بیت کلمه "خفت" در واقع " خف فت" خونده میشه و هم وزن جلوه می کنه با کلمه "حکمت"..

2- حروف هم صدا و هم لحن: ای قربون این زبون باحالمون برم که انقدر گسترده ست!در ادبیات مقدس فارسی حروفی هستند که هم صدا جلوه می کنن.البته به سبک خوندنتون هم بستگی داره.برای مثال حروفی مثل "س" و "ز" خیلی از نظر صدایی به هم شبیه میشن.

بذارین برای مثال یه بیت با این روش بگم:

هر کی خواست شاخ شه باید خز باشه با کسی در افتادی که قمه تو دستاشه

قافیه این بیت: "خزباشه" و "دستاشه" که اینجا 4 قافیه داریم (قافیه چندگانه) "خز" با "دس" و "باشه" با "تاشه" !!

 

3- سبک خوندن: این مسئله بسیار حائز اهمیت هست! تهی در شعراش از این راه خیلی استفاده می کنه!شما می تونین با تغییر دادن سبک خوندن یک کلمه اون رو با کلمه بعدی قافیه کنین:

تهی در آهنگ "تشکر سرخ پوستی" بیت زیر رو در انتهای قسمت دوم می خونه:

فکر کن نداشته باشی تو با من کدورتی چون تهی معرف تره از پلنگ صورتی

(من اصلا کاری به دری وری بودن این بیت ندارم.فقط فنی بحث می کنم!)

اینجا قافیه چیه؟

"کدورتی" و "صورتی" ولی این دو واژه هم وزن نیستن!!درواقع "کدورتی" از نظر زمان تلفظ کلمه نسبت به "صورتی" بیشتر طول می کشه.

ولی این هنر خواننده ست که میاد کلمه قبل از "صورتی" یعنی "پلنگ" رو طوری به واژه بعد می چسبونه که جای خالی حس نشه!

در واقع شما قافیه رو به این صورت می شنوین: "کدورتی" و " گ صورتی"

به آقای حسین موسویان هم توصیه می کنم انقدر کارتون نگاه نکنن!!

 

4- تعویض جای عناصر جمله: آقا چه کاری از این بهتر و راحت تر؟!

اصلا تفاوت شعر و نثر اینه که شما می تونی در شعر جای ارکان جمله رو به صورا کاملا آزاد عوض کنی!

هر چند در بعضی آثار منثور فارسی هم ارکان جمله رو عوض می کنن ولی در شعر دست ما بیشتر باز هست!

خوب شعرای جوان و عزیز! یه مثال:

اینبار از زد بازی و مهراد هیدن:

مهراد هیدن که وارد میشه داره جاذبه تا بخوای تکون بخوری فکت از جاش خارجه

البته اینجا مهراد از سبک خوندن هم استفاده کرده!

اما اگه بیت رو به صورت محاوره دربیاریم به این شکل میشه: مهراد هیدن که وارد میشه جاذبه داره تا بخوای تکون بخوری فکت از جاش خارجه

می بینید که مصراع اول با اون چیزی که در آهنگ "آهنگامون خداست" از زدبازی میشنویم در محاوره تفاوت داشت!

در این مصراع مهراد جای "داره" رو با "جاذبه" عوض کرده و قافیه ساخته.که خیلی کار شاخی نیست.همه می تونن.امتحان کنین!

 

5- استفاده از ضمایر: بدون حرف اضافه با یه مثال میگم:

از تهی باز هم: آهنگ "رقص اندام1" با رضا پیشرو

 

من مدادم به چشم تراشی تو لخت وایسا جلوم تا که بکشم نقاشی تو

قافیه های اصلی این بیت "تراشی" و "نقاشی" هستن!ولی این دو کلمه نمی تونن به تنهایی با هم قافیه بسازن!

چرا؟

خب چونکه کلمه "نقاشی" روی "ق" مشدد گفته میشه که همچین چیزی در "تراشی" وجود نداره!

واسه همین شاعر میاد از ضمیر "تو" استفاده می کنه تا کمی از اثر تشدید روی "ق" در "نقاشی" کم کنه و قافیه بسازه!

می بینین..رپ کردن زیادم آسون نیست!

 

6- قافیه های چندگانه: بخش مورد علاقه من...یعنی در یک بیت بیش از 2 کلمه قافیه داشته باشیم.این کار بسیار باحالیه..حتما امتحان کنید.مثال؟ چشم:

 

بازم از تهی: ما چرا اینجاییم د واسه رقصیم سی دی رو در بیار از تو لباس شخصیم

اینجا تهی 4 تا قافیه به کار برده. "د واسه" و "لباسه" و "رقصیم" و "شخصیم"

به این میگیم قافیه چندگانه.اما کی می تونه بگه دیگه از چه ترفندی استفاده شده؟!!

بله..دقیقا درست حدس زدین( !! ) از حروف هم لحن هم استفاده کرده! حروف " ق" و "خ" تقریبا هم صدا هستن و می تونن قافیه بسازن!

دیگه؟

از سبک خوندن هم استفاده کرده! اگه آهنگ رو گوش بدین می بینین که "د واسه" و "لباسه" عین هم گفته شدن که این واقعا جذابه!ایول!

 

البته ترفندهای بسیار زیادی در قافیه های پیشرفته به چشم می خوره.

امیدوارم از این مجموعه سه درسی نهایت استفاده رو در شعراتون بکنین.

فقط یادتون باشه.شاید اولش سخت باشه ولی باور کنین همه کسانی که شما بزرگ رپ فارس می شناسینشون این کارها رو غیرارادی انجام میدن که دلیلش فقط و فقط و فقط تمرین و تمرین و تمرین هست.

با این سه درس شعرای رپتون رو دربالا ترین سطح می گین.

اما اینکه من این چیزا رو از کجا بلدم؟

خب من هم از سال 1380 که با رپ بزرگ شدم و اینها فقط و فقط تجربیاتم بود که در اختیار شما قرار دادم و هدفم فقط و فقط پیشرفت رپ فارس بود و فرهنگ سازی!

ادرج این دروس هم در وبلاگ و وبسایت ها هیچ مشکلی نداره.اسم منم نیاوردین نیاوردین.چون هدفم چیز دیگه ای بود!

اگه احتیاج به درس دیگه ای داشتین من رو حتما در جریان بذارین

سربلند و ایرانی باشین..یا علی

تکست جدید |تکست رپکن ها| عکس رپکن ها| بیوگرافی رپکن ها | تکست رپ تکست متن اهنگ رپ تکست های صادق تکست آهنگ های آلبوم اور دوز آلبوم اور دوز آهنگ جدید رپ رپلش رپ فارس اخبار رپ خبر های رپ موزیک ویدیو جدید یاس به نام مسافر موزیک ویدیو جدید یاس پیشرو تکست های هیچکس صادق حصین تکست های حصین رپ فارس تکست جدید بروز تکست

:: موضوعات مرتبط: توسط بهرام , ,
:: برچسب‌ها: آموزش رپر شدن توسط بهرام , چه جوری رپر شیم ,
:: بازدید از این مطلب : 2729
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1393 |
نظرات ()
نوشته شده توسط : amir h033ein

شبا

شبا بیدار تا خود 5 شب کنارم هرکی نشست و منه کله شق
گازو گرفتو لایی کشید با شعله پرموسی زیر ...ی که چی
شبا بیدار تا خود 5 شب کنارم هرکی نشست و منه کله شق
گازو گرفتو لایی کشید چشامون قرمزه بس که بیداری کشید

داداشی نه من تو فاز تو نیستم
مسیر زندگیم ردیف و پیچو پر ریسکم
دوس ندارم هی را به را اسیر پلیس شم
روزامم پره دورو ورم جیره خور نیست کم
خراب و مست رو زمین های خدا
این زندگی انگار ما رو خریداره دو راه
چسب زخم صدی های دلار
من زندگیم اینه تو چی ؟سر کاری الاغ
هه هه
زندگی بوده نمه به کام
گوش پره دور و ورم عینهو زن بکام
یه کوه مشکلم اگه بوده تنه به پام
یه جوری حل شده قبل اینکه منو ب*ان
هوای همو داریم نداریم غم مالی
دوباره منو گاری چه فازه سر حالی
سطح شهر دوباره منگو دیدی
اما تو پیاده ما سواره اینفینیتی

شبا بیدار تا خود 5 شب کنارم هرکی نشست و منه کله شق
گازو گرفتو لایی کشید با شعله پرموسی زیر ...ی که چی
شبا بیدار تا خود 5 شب کنارم هرکی نشست و منه کله شق
گازو گرفتو لایی کشید چشامون قرمزه بس که بیداری کشید

چای داغ با یه مالبوروی کون قرمز
چشما روت اما دنیای تو فول دپرس
بیخی حاجی بزارن بگن ابلهه
تو دیدی بگو باشه بعد بزن قهقهه
نخورده سر همه به سنگ که خو
نبون همه تو تاریکی شب که تو
بودی و شنیدی صدای زوزه هارو
غژغژ اسخوان ناله های مارو
نیت فالتم زیدت نبوده
هر روز سر مشتات از حرصت کبوده
کوبیدیش دیوارو دور چش سیاهو
تنهات گذاشتن نور چشمیا
دولت تو پوله لولت تو پودره
هرکی هر راه اومد شاشیت مودت
خیل خوب اینم ردیفه تو تکو تنهایی یه دنیاس حریفت
اختصاصی رپ مافیا
شبا بیدار تا خود 5 شب کنارم هرکی نشست و منه کله شق
گازو گرفتو لایی کشید با شعله پرموسی زیر ...ی که چی
شبا بیدار تا خود 5 شب کنارم هرکی نشست و منه کله شق
گازو گرفتو لایی کشید چشامون قرمزه بس که بیداری کشید


ردپا




برو جلو هنو راه بازه مرد
با همه غمایی که داری باز تو بخند
دردا روی تنم خالکوبین
نمیخوام زندگیت بشه داستان من
برو جلو هنوز راه باز مرد
با همه غمایی که داری باز تو بخند
دردا روی تنم خالکوبین
نمیخوام زندگیت بشه داستان من

دوباره منمو من جلومون در وروردیه
حسم مث تنهایی بعد شلوغیه
هم خوبه هم بد صبورو تک پر
با آدمای دورت از هر جوری بدتر
نه قصه بلدی نه اهل قصه ای
نه جنس تقلی نه قسطی زنده ای
پاهات راه میره اما دلت کلیده
اخلاق همیشه روش یکی تلپی ریده
تو دفنی پشت خاک خاطراتت
دل تنگ پولی بعد خانواده
حرفاتو قورت میدی تا شنونده شی
پر حرفی ولی خب میگی بزنم که چی
تا صدای برندت باشه جای بلندتر
فس تلپی توی خونه پا منقل
و لم دادی رو همه کبودیات
و زیر لب میگی این طعم جوونیاست
اختصاصی رپ مافیا
برو جلو هنوز راه بازه مرد
با همه غمایی که داری باز تو بخند
دردا روی تنم خالکوبین
نمیخوام زندگیت بشه داستان من
برو جلو هنوز راه باز مرد
با همه غمایی که داری باز تو بخند
دردا روی تنم خالکوبین
نمیخوام زندگیت بشه داستان من

منو یه جعبه سیگار وقتی درو دیوار
همه ی شب تا صبح رفیق من بود
من بازم وایسادم دنیامو پاس دادم
با همه سختیاش

من بازم وایسادم

ببین زندگی چیه از نظر تو؟
یه نامه عاشقانه لابه لای سبد گل؟
ها؟ یه گیتار یه سیگار ترانه خون بیدار
شکست عشقی یا لحظه های خوب دیدار
داداشی واسه ی من عادین اینا
من یه جوونم از نوع مادی بیکار
یه نشه خل لش و خل بازیگر نقش دو
خودم شدم رد مخ و زندگیم توش رفته گه
نفهمیدم چی شد که عمرو وقتو آب برد
نفهمیدم چی شد که مغز پوکم تاب خورد
خمیم عقبیم نگاه کن به بقلیت
اونم رسید به آرزوشو تورو خواب برد
آخ که دارم تا ته میسوزم
سرنوشت نخ بود منم یه سوزن
خیس خیس زیر بارون.لیز لیز زیر پامون
دنیا داره یادش میره مارو آروم اروم

برو جلو هنوز راه بازه مرد
با همه غمایی که داری باز تو بخند
دردا روی تنم خالکوبین
نمیخوام زندگیت بشه داستان من
برو جلو هنوز راه باز مرد
با همه غمایی که داری باز تو بخند
دردا روی تنم خالکوبین
نمیخوام زندگیت بشه داستان من

مشتی باش عین ما هرکی داشته ادعا
قهرمان قصه هاست سینه سوخته مثل ما
زشت عین خوشگلا جغد باشو خوش صدا
سیری فکر گشنه ها اون بالایی پشت ماست
زنده باش نه زندگی کن گنده باشو بچگی کن
قصه باش نه قصه گو عشقی باش تو فنت قو
خودت باش واقعی رد شو بشکون شاخ دیو
هرچی هستی خر نباش قانع به کم نباش




تنهایی


دوباره بارید از آسمون شهر برف
زوده ولی پاییز نیومده در رفت
میان پایین از بالا دونه های برف
الهی شکر همه چی روبراهه مرد
همون که روزی بود اونقدی که روزی بود
راضی بود بسش بود دنیا توی دستش بود
زیر پاش لغزش شد ، دنیاش بی ارزش شد
طرد شد ، سرد شد توی مشکل غرق شد
شدش یه مرده مرده بین زنده ها
همیشه تک و تنها دور از اجتماع
دیر اومد و زود رفت غرورشو خورد کرد
امروز و فرداهاش از دیروزش پوچ تر
تکوندم شونه هامو اشک روی گونه هامو
واسادم رو جفت پاهامو زیر پرچم خدام
کندن قله رو همه این آدمای مسخره
حتی شهرم پر تنش هر روزش یه جور مسئله
اختصاصیرپ مافیا
همینه ساز زندگی و غم
با مسیر تارش میمونه با من با پای پیاده

یه نگا بنداز توی شب چراغا روشنن توی شهر
همه چی قشنگه اما از این بالا مث بارون و زیر چتر
حس شاعرانه ندارم اصلا" یک از خودم دو از این آدما خستم
که قفل میشن رو شعرای Freaky فروغ و
تلخی حقیقت و شیرینی دروغ
همه گمن و یه جوری نقشن
یا بکنن یا تو فاز پایین و پرچم
یه سری تو همین رنگا می میرن و
یه سری تو نخ جیب و نتیجه چند چند
حرفام نقده نسیه نی
تو گوش خریدار بیار من مسیرو غیر
تنها باش چون واست مفیده
مث من یکی که سایه اش سفیده

همینه ساز زندگی و غم با مسیر تارش
میمونه با من با پای پیاده

تکست جدید |تکست رپکن ها| عکس رپکن ها| بیوگرافی رپکن ها | تکست رپ تکست متن اهنگ رپ تکست های صادق تکست آهنگ های آلبوم اور دوز آلبوم اور دوز آهنگ جدید رپ رپلش رپ فارس اخبار رپ خبر های رپ موزیک ویدیو جدید یاس به نام مسافر موزیک ویدیو جدید یاس پیشرو تکست های هیچکس صادق حصین تکست های حصین رپ فارس تکست جدید بروز تکست

:: موضوعات مرتبط: تکست های حصین ابلیس , ,
:: برچسب‌ها: تکست شبا ردپا تنهایی حصین و صادق , حصین , ,
:: بازدید از این مطلب : 34822
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1393 |
نظرات ()
نوشته شده توسط : amir h033ein

میخواستم بشینمو مست کنم ولی تو اومدی و انداختی دست دورم 
تلو تلو میخوری معلومه مستی بعد مهمونی بگیر حموم مشتی 
اونقدر داغی باعث شدی صاب مهمونی یخ بذاره جایی که سابق بودی 
من خوشم میاد از ماشینا و دافای شاسی بلند اگه هیچ کس و مست تو میخواستی پرم 
مگه خواستی تورم میرقصونم به پا حرکات خاصی دورم 
تو از همون دافایی که پشت ویترینن پسرای بیمایرو خوب پیچ میدن 
در گوشم چیزایی میگی که میشینه خوب تو دل تقصیر تو نیست عرقش خوب بوده 
تو وو مستی نمیبینی فکر میکنی گلزارم چند تا بچه خوشگل منو هل دادن 
وقتی با هم میرقصیدیم کار بد کردم منم مست بودم زدمشون آره بد کرم 

ابلیس: 
بیا دافی بیا بشین امشب پیش من لبات قلوس بیا بذار لب رو من 
بخواب روی تن تو رو جوون من اگه خوابت میاد بریم تو اتاق من 
اگه ساکتم ، چون خرابتم واسه مالوندنت من پایه ی ثابتم 
اما بدون توی جمعمون کسی نمیره خونه پس امشب بمون 
حتی وقت رقص نداری تو رقص میچرخونی کمرو مث 60 رو دست 
پس دست تو دست بیا بام برقص بین دافول اینجا شدی لامپ شصت 
همه دافا حسودیشون میشه بهت چون تو رده اولی اونا همه دست دون 
امشب میخوایم با این شراب دافی مست کنیم قلیون بچوقیم یه وقت نگی خز تویی 

هیچ کس و ابلیس :ابلیس بیا بشین سیک بریز اینا همه بالان با یه پیک تیز 
برو قیف بیار بذاریم دهن دافیا تا شیشرو خالی میکنمو تو هم لاف بیا 
بازم شاد بیا با تو هم صاب مهمونی یه، یکشبو نبینم تو خواب بمونی 
میخوایم مست کنیم بزنیم از دزد بالا بندازی دست دورم و باهات بدم قوس حالا 
همه دست بالا چون ابلیس و هیچ کس روی دستشون هیچ وقت نبود و نیس کس 
اون ور انزو با 2تا داف 1 به 2 بریم اتاق نشون بدم 021 به تو 

امشب باهمیم اما فردا نه چون که تو اجتماع فرق داریم از سر تا ته

تکست جدید |تکست رپکن ها| عکس رپکن ها| بیوگرافی رپکن ها | تکست رپ تکست متن اهنگ رپ تکست های صادق تکست آهنگ های آلبوم اور دوز آلبوم اور دوز آهنگ جدید رپ رپلش رپ فارس اخبار رپ خبر های رپ موزیک ویدیو جدید یاس به نام مسافر موزیک ویدیو جدید یاس پیشرو تکست های هیچکس صادق حصین تکست های حصین رپ فارس تکست جدید بروز تکست

:: موضوعات مرتبط: تکست های حصین ابلیس , تکست های هیچکس , ,
:: برچسب‌ها: تکست آهنگ تو مستی از حصین و هیچکس , تکست ها هیچکس , تکست حصین ,
:: بازدید از این مطلب : 11554
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1393 |
نظرات ()
نوشته شده توسط : amir h033ein

 

وقتی كه دلم از زندگی پره ، مثه اون درختیه كه تشنه ميبره ،

از اين دنيا كه مثل زندونه اينو بدون هميشه اينجوری نميمونه

 

 

 

ورس 1:(حصين)

کفیتو بپوشو لباس تن کن / میخوام ببرمت جایی که ماجراس چند دور

بزنی ببینی چند چنده شهر / تا بعد بشی من یه نمه پر کنده تر

من، همون که خوش بود / یه وقتی سر حال مث سنگ سفت بود

میفهمی همه چی پیچید رو همین حساب / روزاشم مثل همه حتی روز تحویل سال

هه! همیشه متنا بلند بوده مشتی / رفیق هر نوعش با هر نوعی گشتیم

و دیدیم که تش با زخمی تنهاییم / ولی خب خوش گذشت یه وقتایی

غصه که مال قصه هاس / ما خوشیم همه جوره رو زمین با چشم باز

همین دلیلی شد بیمارو بی دل / یا ساده ترش میشی یه گرگ بارون دیده هه هه

 

 

كروس:(بيگـ ــرز)

وقتی كه دلم از زندگی پره ، مثه اون درختیه كه تشنه ميبره ،

از اين دنيا كه مثل زندونه اينو بدون هميشه اينجوری نميمونه

 

 

ورس 2:(حصين)

تمام طول روزتو میکنی تخمی سپری / فکر به چیزی که باختی ببری

اون مغزتو میگاد مثل سگ پشیمونی / تو گفته بودی که راه سختو میتونی

اما بعد دیدی تویی و کمی مایه تو جیب / به جایی نمیرسی با این قدمای کوچیک

این زندگی گفت یه چیزو یاد پس بگیر / امید بده به جاش بیلاخ پس بگیر

یاد میگیری که ناشتا نرینی / جاهایی میری که یه موقع آشنا نبینی

نه حسشو داری نه حال ِ فک زدن / تو خودت پیچ میشی دیگه آره مثلا

حرفات همیشه بوی غم میده / تو آینه هم تصویره دیگه گندیده

هنوز بالا سرت گرماشو داری / راستی دلخوشی هاشو سیری چند میده ؟!

 

 

كروس:(بيگـ ــرز)

وقتی كه دلم از زندگی پره ، مثه اون درختیه كه تشنه ميبره ،

از اين دنيا كه مثل زندونه اينو بدون هميشه اينجوری نميمونه

 

 

 

ورس 3:(حصين)

گرگ باش، مثٍ من / مث ِ ببر / مث ِ جغد تو پرسه های شب

مث سنگ تو لحظه های سخت / تو عرصه های تنگ

نعرتو بزار تو بارونو / بشکون رد شو حتی قانونو

دل نبند که تش تلخیه / میشی مثل من، نفــس تخلیه

و دستات همیشه خسته رو تنت / روو زاخماتم نمک ِ وابسته بودنه

ترجیح میدی جای اینکه نقشه بچینی / واسه بعد زندگیتو توی لحظه ببینی

میشه شب، میشه روز، میشه فردا / تو میخواستی نهرو کنی دریا هه

شدی شبیه مردمت / ببین تو رویا همیشه حقیقت گمه

 

 

كروس:(بيگـ ــرز)

وقتی كه دلم از زندگی پره ، مثه اون درختیه كه تشنه ميبره ،

از اين دنيا كه مثل زندونه اينو بدون هميشه اينجوری نميمونه(

تکست جدید |تکست رپکن ها| عکس رپکن ها| بیوگرافی رپکن ها | تکست رپ تکست متن اهنگ رپ تکست های صادق تکست آهنگ های آلبوم اور دوز آلبوم اور دوز آهنگ جدید رپ رپلش رپ فارس اخبار رپ خبر های رپ موزیک ویدیو جدید یاس به نام مسافر موزیک ویدیو جدید یاس پیشرو تکست های هیچکس صادق حصین تکست های حصین رپ فارس تکست جدید بروز تکست

:: موضوعات مرتبط: تکست های حصین ابلیس , ,
:: برچسب‌ها: تکست آهنگ دلخوشی از حصین ابلیس و بیگ رز , تکست ها حصین ابلیس , تکست رپ ,
:: بازدید از این مطلب : 35444
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1393 |
نظرات ()
نوشته شده توسط : amir h033ein

ووهووو ، یههههه ،تتلووو ،پیشروو ورس 1 (تتلو) : یه نگاه به جلو یه نگاه به ساعت // یه تن خسته کوفته بدونه خوابه راحت رفتنت تو بغله یکی دیگه چه سادس // ولی همیشه یه بغضی توی چشات هست تو اصلا نمیدونی رد کردم // نمیخونی از مغزم نمیفهمی در میاد فقظ حرفم از قلبم // دوستات پر دردن از قبلا خسته شدم مستتو اتاقو // من تنها تو حال جدول حل کردم جلو سختیا قد علم کردم // من بد ضرر کردم کروس (تتلو) : نه میشه باهات حرف زد // نه میشه حستو از کارات حدس زد من از رفتارات خستم // راهی نمونده جلو پاهات اصلا(2بار) ورس 2 (پیشرو) : راهی نمونده جلو پاهات اصلا (پیشرو) عشق مثله بارونه رعد و برق باعثش میشه // وقتی دره گوشت میزنم میگی این عاشق نیستش من دوستدارم وقتی عصبی ترم // چند وقتیه رفتی نیس خبری ازت معلوم نی کدوم گوری رفتی // تورو ول میکنم توی لجنی همش چت که میشی ازت بدم میادش // شبا بازم میشینم پای چرندیاتت تو میخندی اما شاد نیستی // واس خواب ویسکی میخوری ، حالیت نیس هر وقت که نسخی ازم بیزاری // بگو داری چه بلایی سرم میاری یه موقع تو چرتیو فقط میخوابی // یه موقع هم بالایی همش بیداری من داغونم و تو دیونه // دیگه نمیخوام تورو هیچ جوره من متنفرم از این جور هس // تورو باید همین امروز پیچوندت بگو واسه من دیگه چی مونده // جز ویرونه ی منو دیروزت چشمایی که جادو میکرد // بای گم شه از این خونه ورس 3 (تتلو) : یه گوشه میشینی فرق داری با همه هم سنِای دورت // فکر میکنی 40 سالته انکار که یه درد داری بیزاری حتی از صدای خودت نمیرسی به مُدت // دورت پره از لباسایی که پخش رو تخت // ریختو پاشه اعصابت رفتارت فوق العاده زننده و بچه گونس // دعوا داری باهمه همه دوستاتو از دست دادی رفتش قرص میخوریو چرت میزنی روش// ( ؟) بعدش حالت هروز بدتره همه ی حرفات بی معنا بی ارزش کروس (تتلو) : نه میشه باهات حرف زد // نه میشه حستو از کارات حدس زد من از رفتارات خستم // راهی نمونده جلو پاهات اصلا(2بار

تکست جدید |تکست رپکن ها| عکس رپکن ها| بیوگرافی رپکن ها | تکست رپ تکست متن اهنگ رپ تکست های صادق تکست آهنگ های آلبوم اور دوز آلبوم اور دوز آهنگ جدید رپ رپلش رپ فارس اخبار رپ خبر های رپ موزیک ویدیو جدید یاس به نام مسافر موزیک ویدیو جدید یاس پیشرو تکست های هیچکس صادق حصین تکست های حصین رپ فارس تکست جدید بروز تکست

:: موضوعات مرتبط: تکست های تتلو , ,
:: برچسب‌ها: تکست آهنگ نمیشه باهات حرف زد از تتلو و پیشرو , تتلو و پیشرو , تکست رپ ,
:: بازدید از این مطلب : 1852
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1393 |
نظرات ()